نمایش پست تنها
  #392  
قدیمی 11-16-2009
Omid7 آواتار ها
Omid7 Omid7 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
محل سکونت: نصف جهان
نوشته ها: 9,286
سپاسها: : 14

95 سپاس در 74 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

وحید هاشمیان: خودکشی روبرت انکه برایم باورنکردنی است
خودکشی روبرت انکه، دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه هانوفر در شامگاه سه‌شنبه، جامعۀ فوتبال آلمان را شوکه کرد. وحید هاشمیان که تا سال ۲۰۰۸، سه سال هم‌تیمی انکه در هانوفر بود، در مصاحبه با دویچه وله، یاد انکه را زنده می‌دارد.

دویچه‌وله: آقای هاشمیان خبر ناگوار خودکشی روبرت انکه دروازه‌بان ملی پوش تیم فوتبال هانوفر جامعه‌ی فوتبال آلمان و جهان را در حال حاضر شوک‌زده کرده است. شما سه سال در تیم هانوفر هم‌تیمی روبرت انکه بودید و شناخت خوبی از او دارید. خبر خودکشی روبرت انکه را از دیدگاه خودتان چه طور تعبیر می‌کنید، تا چه حد قابل درک و فهم است؟

وحید هاشمیان: خب من با روبرت انکه سه سال بازی کرده بودم. او کاپیتان تیم ما بود. در فوتبال یک بازیکن خوب بود، ولی به لحاظ انسانی هم واقعاً یک انسان خوب بود و همیشه من خاطرات خوبی از او دارم. او یک انسان قوی و خوبی بود. ما دیروز یک بازی دوستانه داشتیم و ساعت ۱۹:۳۰ بازی‌مان شروع شد. اما آخر بازی یکباره خبر رسید که این اتفاق برای روبرت انکه افتاده. اول من فکر کردم خبر را اشتباه شنیدم. بعد که خبر را شنیدم خیلی شوکه شدم و اصلاً باورم نمی‌شود و بعد فکر کردم شاید حادثه‌ای برایش پیش آمده است. وی متأسفانه حادثه‌ی خیلی بدی برایش پیش آمد و من خیلی ناراحتم. آدم چیزی نمی‌تواند بگوید. این خبر عجیبی بود که تا حالا من در زندگیم شنیده بودم.

سه سال پیش دختر روبرت انکه به علت داشتن بیماری قلبی در سن دو سالگی درگذشت. این مصیبت زندگی خصوصی روبرت انکه را متزلزل کرد و مارتین کیند، رییس باشگاه هانوفر پس از اعلام خودکشی روبرت انکه همچنین گفت که انکه در طول سالهای اخیر از نظر روحی و روانی وضعیت میزانی را نداشت. شما تا چه مقدار این نکته را خودتان مشاهده کردید؟

وحید هاشمیان: من چیزی احساس نکردم. شاید مسایل خصوصی بوده است. نمی‌دانم، ولی من هیچ چیز منفی ‌از او در زمان بازیگری ندیدم؛ در زمانی که من آنجا بودم.


وحید هاشمیان همبازی روبرت انکه در تیم هانوفر: «یک انسان خوب، یک ورزشکار خوب متأسفانه رفت.»
مسئله‌ای که کمتر راجع به آن صحبت می‌شود، اما در طول سالهای اخیر خیلی مشاهده شده، مشکل روحی و روانی برخی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای در بوندس لیگا بود و همچنان هست، مانند سبستیان دایسلر ملی‌پوش پیشین فوتبال آلمان که در تیم‌های بایرن‌مونیخ و هرتابرلین بازی می‌کرد و در سن ۲۵ سالگی به علت بیماری افسردگی روحی فوتبال حرفه‌ای را کنار گذاشت و نتوانست کنار بیاید با این رقابت سخت و جو خشن حرفه‌ای‌گرایی که حاشیه‌های فراوانی دارد. مثال دوم در این مورد، یان شیماک هافبک برجسته‌ی تیم ملی چک بود که او هم در تیم هانوفر بازی می‌کرد که پس از مشکلات روحی و روانی‌اش یکی دو سال فوتبال را کنار گذاشت و حالا در تیم اشتوتگارت توپ می‌زند. به نظر شما آیا جایگاه انسانیت در فوتبال حرفه‌ای زیاد رعایت نمی‌شود و اشخاصی که از نظر روحی زیاد قوی نیستند، با این مسئله مشکل پیدا می‌کنند؟

وحید هاشمیان: فوتبال ورزشی است که در آن رقابت هست، ورزش سختی است. برخلاف ظاهرش که همه فکر می‌کنند، ولی من فکر نمی‌کنم این چیزی که شما می‌گویید به این حادثه ارتباطی داشته باشد.

ولی پرسشی که هنوز باقی می‌ماند، این سؤال "چرا" است؟ چرا روبرت انکه خودکشی کرد؟ روبرت انکه پس از سپری کردن بیماریی که در ناحیه‌ی روده داشت و نتوانسته بود شش هفته در آغاز این فصل بوندس لیگا بازی بکند، ده روز پیش مجدداً به ترکیب اصلی هانوفر بازگشت. روز ۳۱ اکتبر با تیم هانوفر در زمین اف سی کلن یک بر صفر پیروز شد و یکشنبه‌ی قبل نیز، دو روز قبل از خودکشی‌اش، در دیدار خانگی هانوفر نیز مقابل تیم هامبورگ به میدان رفت که این بازی ۲−۲ تمام شد. همچنین یواخیم لوو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان نیز اعلام کرده بود که روی روبرت انکه به‌عنوان سنگربان شماره یک تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی حساب می‌کند. یعنی از لحاظ ورزشی وضعیت روبرت انکه خوب بود. محبوبیت زیادی هم در بین طرفداران فوتبال داشت. این است که درک و فهم دلایل خودکشی روبرت انکه را سخت می‌کند!

وحید هاشمیان: به شما گفتم، در حالت عادی این چیز تعجب‌آوری است، کسی که روز یکشنبه بازی کرده است. از لحاظ شخصیتی ایشان خیلی قوی بودند و در بازیها و در همه جا به بازیکن‌های دیگر روحیه می‌دادند و شخصیت رهبری در ایشان وجود داشت. ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. باید صبر کرد. اما هر چه هست، یک انسان خوب، یک ورزشکار خوب متأسفانه رفت.
__________________
مدت ها بود سه چیز را ترک کرده بودم
شعر را... ماه را.... و تو را ...
امروز که به اجبار قلبم را ورق زدم
هنوز اولین سطر را نخوانده
تو را به خاطر آوردم و شب هاي مهتاب را...
ولی نه...!! باید ترک کنم
هم تو را....هم شعر را .... و هم‌‌‌٬ همه ی شب هایی را که به ماه نگاه می کردم...

======================================

مسابقه پیش بینی نتایج لیگ برتر ( اگه دوست داشتی یه سر بزن دوست من )
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید