نمایش پست تنها
  #34  
قدیمی 10-20-2009
Nur3 آواتار ها
Nur3 Nur3 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Jun 2009
نوشته ها: 919
سپاسها: : 0

72 سپاس در 71 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید ۲۰% مردم ایران فشار خون بالا دارند

۲۰% مردم ایران فشار خون بالا دارند.


۲۰ درصد مردم ایران فشار خون بالا دارند و بیش از نیمی از این افراد همزمان از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.
، دکتر یداله سلطانی متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: براساس بررسی های انجام شده بیش از ۶۰ درصد از افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند بیماریشان تا سن ۵۵ سالگی تشخیص داده نمی شود و در زمان تشخیص بیماری این افراد به یکی از عوارض چشمی، کلیوی مغزی و یا قلبی عروقی مبتلا شده اند.
وی افزود: متأسفانه با تغییر فرهنگ غذایی بویژه در کودکان و افزایش مصرف غذاها و تنقلات شور و پر نمک از قبیل فست فودهای ارزان پفک و چیپس سن شروع بیماری فشار خون در کشور کاهش یافته و همزمان بروز بیماری هایی نظیر چاقی، آترواسکلروز با تصلب شرائین سکته های مغزی و قلبی افزایش یافته است بگونه ای که بیماری قلبی عروقی همچنان از مهمترین علل مرگ و میر در ایران محسوب می شود.
این متخصص بیماری های قلب و عروق توصیه کرد: اشخاص پس از سن ۴۰ سالگی باید هر سال سه تا چهار بار فشار خون خود را با مراجعه به مطب ها و درمانگاههای پزشکی اندازه گیری کنند و همزمان مصرف نمک و غذاهای شور را به حداقل ممکن برسانند.
دکتر سلطانی همچنین پیشنهاد کرد: با انجام طرح غربالگری فشار خون از سن ۴۰ سالگی به بعد می توان این بیماری را زودتر تشخیص داد و به موقع درمان کرد و از تحمیل هزینه های اضاف و غیرضروری ناشی از درمان عوارض بیماری فشار خون بالا جلوگیری کرد.
وی افزود: سالانه میلیاردها تومان صرف درمان و باز توانی بیماران قلبی عروقی، سـکته های مغـزی و عـوارض چشمی و کلیوی و فشار خون بالا می شود که می توان با برنامه ریزی دقیق برای طرح غربالگری فشار خون با یک هزارم این هزینه جلوی اتفاقات بعدی را گرفت.
دکتر سلطانی در پایان گفت: ورزش و یا پیاده روی روزانه به مدت نیم ساعت بطور مرتب در کنار رعایت رژیم غذایی کم نمک و کاهش استرس های زندگی ابتلاء به فشار خون را به تأخیر می اندازد.

ویرایش توسط Nur3 : 10-20-2009 در ساعت 10:33 PM
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید