نمایش پست تنها
  #17  
قدیمی 07-10-2008
hoobare آواتار ها
hoobare hoobare آنلاین نیست.
کاربر خوب
 
تاریخ عضویت: Jul 2008
نوشته ها: 348
سپاسها: : 0

3 سپاس در 3 نوشته ایشان در یکماه اخیر
hoobare به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

شايعترين بيماري متابوليك در جهان ديابت است
ديابت شايعترين بيماري متابوليك در جهان است كه عوارض آن تمام ارگانهاي بدن را درگير مي‌كند و ايران و كشورهاي در حال توسعه بااپيدمي شيوع ديابت مواجه اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دكتر لاريجاني رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در همايشي كه صبح ششم آذر در تالار امام حسين(ع) بيمارستان سينا برگزار شد ،افزود:در سال 2020 و 2025 پيش بيني مي‌شود با چيزي حدود 300 ميليون ديابتي در جهان مواجه باشيم و در كشور ما بين 5 تا 7 درصد شيوع ديابت به صورت كلي است و در امارات و عربستان شيوع اين بيماري بالاي 14 درصد است.
وي ادامه داد:در كشور سه ميليون ديابتي داريم كه با افزايش سن ديابت توسعه پيدا مي‌كند و طبق مطالعاتي كه در تهران انجام شده در سال 1995 ديابت نوع دو را افراد بالاتر از 30 سال 7 درصد به خود اختصاص داده‌اند كه اين رقم اكنون به 13 درصد رسيده و 50 درصد ديابتي ها نيز نمي‌دانند كه ديابت دارند.
* ديابت ششمين علت مرگ در جهان است
دكتر لاريجاني درخصوص ديابت و عوارض آن گفت:ديابت ششمين علت مرگ در جهان شناخته شده و 5 تا 10 سال از عمر افرادي كه به آن مبتلا مي‌شوند را كم مي‌كند و شايعترين علت كوري چشم است.
لاريجان تصريح كرد:ديابت پرهزينه است و 10 تا 15 درصد هزينه‌هاي بهداشتي و درماني به ديابتيها تعلق مي‌گيرد، بنابراين كاهش مستقيم و غير مستقيم ديابت جدي است و ديابت فقط كنترل قند خون نيست.
وي ادامه داد: 15 درصد ديابتي ها در طول دوران بيماري دچار نروپاتي مي‌شوند و ضايعات قلب و عروق در ديابت جايگاه جدي دارد و بايد مراقبتها بيشتر شود.
وي يادآور شد: 70 بروشور آموزشي براي ديابتي ها به چاپ رسيده و سه تا چهار ميليون نفر از مردم ما به ديابت دچار هستند كه خيلي از آنها ديابت را نمي‌شناسند و از وجود آن آگاه نيستند، بيماران ديابتي به علت مراجعه دير هنگام به پزشك دچار عوارض مزمن مي‌شوند.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید