نمایش پست تنها
  #33  
قدیمی 12-10-2012
افسون 13 آواتار ها
افسون 13 افسون 13 آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Jun 2012
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 2,255
سپاسها: : 3,026

3,197 سپاس در 1,890 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض روز ملی فیل در تایلند!

روز ملی فیل در تایلند!




روز ملی فیل در تایلند ، ادای احترام به این حیوان عظیم الجثه است .
فیل به عنوان حیوان ملی تایلند به رسمیت شناخته شده است . از آغاز قرن جدید ، کشور تایلند بالغ بر 100 هزار فیل را حمایت و نگهداری می‌کند .





فیل سفید از دیرباز نماد کشور تایلند بوده و هست . در گذشته‌های نه چندان دور، فیل‌ها یک اهرم اصلی و مهم برای کار در جنگل‌ها و مراتع کشاورزی محسوب می‌شدند .

توسعه و رشد سازمان صنایع جنگل و مراتع تایلند ، بسته به پشت کار این حیوان دوست داشتنی بوده و هست . به همین دلیل ، این سازمان یکی از مراکز مهم حفاظت وحمایت از این حیوان غول پیکر است .






با ورود ماشین‌های سنگین صنعتی و پایان قطع بی‌رویه درختان جنگل ، کار این حیوان نجیب هم در حد بسیار زیاد ، کاهش یافته یا به نوعی رو به اتمام گذاشت . البته ، به سرعت برای فیل‌های بیکار ایجاد شغل شد . بدین معنا که آنها را در سازمان اکوتوریسم کشور استخدام کردند . یعنی الان در خدمت صنعت توریسم هستند .





در حال حاضر ، تورهای جنگل نوردی و دامنه نوردی ، تایلند به خاطر این فیل‌های دوست داشتنی و پر کار، توسعه یافته و بسیار پر طرفدار و پر رونق شده است .

مردم تایلند به پاس خدمات دیرینه و همیشگی این حیوان عظیم الجثه و مهربان ، یک روز از روز‌های سال را به آنها اختصاص داده‌اند .





روز 13 مارس به عنوان روز فیل تایلندی ، توسط دولت تایلند ، اعلام گردید . گفته شده است که این روز، به منظور بالا بردن و حفظ آگاهی عمومی از اهمیت فیل‌ها در این کشور است .
در این روز مردم تایلند ، جشن با شکوهی در پایتخت باستانی تایلند Ayutthaya ، که در50 مایلی شمال بانکوک قرار دارد ، برای آنها برگزار می‌کنند .

در این جشن آنها با میوه و سبزیجات فراوان از این حیوان پر کار و سخت کوش پذیرایی می‌کنند . فیل‌ها از غذا خوردن بسیار لذت می‌برند . آنها در این روز هرچقدر که دلشان بخواد میوه و سبزی خواهند خورد . این پذیرایی شاهانه توسط همه مردم انجام می‌شود .

علاوه بر آن ، جالب است بدانید که :
• پرچم قدیمی و غیر رسمی تایلند دارای تصویر یک فیل سفید است که در وسط آن کار شده است.
• سال 2005 گران ترین نقاشی توسط یک فیل تایلندی در پارک ملی کشیده شده است .
• از 100 هزار فیل موجود در تایلند ، فقط نیمی از آنها اهلی هستند و در پارک ملی تایلند به صورت شایسته‌ای نگهداری می‌شوند . مابقی آنها وحشی و آزاد بوده و از درختان موز و نیشکر کوه‌ها و جنگل‌ها تغذیه می‌کنند .
• سایت گوگل هر ساله به مناسبت این روز، یک لوگوی زیبا طراحی کرده و به نمایش می‌گذارد .


منبع : hamshahrionline.ir

ویرایش توسط افسون 13 : 12-10-2012 در ساعت 10:27 AM
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید