نمایش پست تنها
  #14  
قدیمی 11-24-2012
افسون 13 آواتار ها
افسون 13 افسون 13 آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Jun 2012
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 2,255
سپاسها: : 3,026

3,197 سپاس در 1,890 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آداب و رسوم عجیب و غریب عروسی در جهان!

آداب و رسوم عجیب و غریب عروسی در جهان!






آداب و رسوم عروسی در کشورهای مختلف جهان متفاوت است ، و در سالهای متمادی و از طریق چند نسل منتقل شده است ؛ امّا تمام آداب و رسوم عروسی ، رمانتیک نیست . در اینجا چند تا از قدیمی‌ترین آداب و رسوم عروسی از اقصی نقاط جهان را بر شمرده ایم . امّا به جای آنکه آنها را "عجیب و غریب" بشماریم ، از کلمه "منحصر به فرد" استفاده می‌کنیم ، که واژه مناسب تری نیز هست .


1) عروسی هندی : فداکاری

برای هندی ها ، عروسی میزبانی از مسئولیت های دینی می‌باشد . مهم ترین مسئولیت قربانی کردن است .


2) عروسی دانمارکی : آن را به عنوان یک راز حفظ کن

دانمارکی ها اعتقاد دارند که برگزاری یک مراسم عمومی ‌برای عروسی ، ارواح را خشمگین خواهد کرد . در پایان مراسم عروسی ، عروس و داماد ، لیوان نوشیدنی را می‌شکنند تا خُرد شود . سپس دخترهای مجرد ، این قطعات را بر می‌دارند . هر دختری که بزرگترین قطعه را بردارد ، زودتر ازدواج خواهد کرد .


3) عروسی آلمانی : کاسه و کوزه ها را بشکن تا خوشبخت شوی

در این مراسم ، هر مهمانی چندین کاسه ، بشقاب ، یا ظرف بر می‌دارد و آنها را در طول مراسم می‌شکند . آنها اعتقاد دارند که انجام این کار به زوج تازه مزدوج کمک خواهد کرد تا از مشکلات و گرفتاری ها در امان بمانند و زندگی سرشار از شادی را سپری نمایند .


4) عروسی روسی : بر تلخی ها گریه کن

در یک مراسم عروسی روسی ، در ابتدا شخصی گریه می‌کند ، "چقدر تلخ!" پس از آن ، تمام مهمان های حاضر، همان کلمات را تکرار می‌کنند . مطابق با آداب و رسوم آنها ، شراب تلخ می‌باشد و آنها باید با نشان دادن عشقشان به یکدیگر ، آن را شیرین نمایند .


5) عروسی فرانسوی : ساده و رمانتیک

شهردار یا معاون شهردار میزبان مراسم عروسی است ، که معمولاً بین ساعات 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و در روزهای سه شنبه ، پنج شنبه ، جمعه یا شنبه برگزار می‌شود .


6) عروسی یهودی : جنگ مقدس را در ذهن نگاه دار

داماد ، لیوان ها را با پای راست خود می‌شکند تا به میهمانان یادآوری نماید که در یک مراسم عروسی یهودی ، جنگ مقدس باید در ذهن نگاه داشته شود . با این حال ، در مراسم عروسی مدرن ، مردم بر این باورند که این به معنای آغاز زندگی جدید است .


7) عروسی ژاپنی : مراسم شینتوی سنّتی

در مراسم عروسی ژاپنی ، روحانی برای عروس و داماد دعا می‌خواند . در پایان مراسم ، مهمانها در کنار یکدیگر ، نوشیدنی برنج می‌نوشند .


8) جشن عروسی بومیان آمریکا : سکوت

مراسم عروسی بومیان آمریکا ، همواره در ساختمان های عمومی ‌برگزار می‌شود . هر چند ، سرخپوست ها همواره خوش بین بوده و با روی باز از دیگران استقبال می‌کنند ، امّا در مراسم های عروسی همواره ساکت هستند .


9) عروسی فیلیپینی : رعایت سنّت

در فلیپین ، عروس همواره لباس سنتّی سفید عروسی را بر تن کرده و داماد با پوشیدن لباس سنتّی ، بارونگ (یک نوع چاقو یا شمشیر دسته کلفت لبه تیز) را نیز به کمر می‌بندد .


10) عروسی فنلاندی : ترکیبی از سنّت و نوآوری

اتومبیل های عروسی مجلل که با قوطی های حلبی تزئین شده اند ، و همراهی داماد با عروس تا سرسرا ، همواره در مراسم های عروسی فنلاندی وجود داشته و دیده می‌شود . برای فنلاندی های مدرن ، این سنّتی واقعی به شمار می‌آید .


تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از افسون 13 به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید