نمایش پست تنها
  #290  
قدیمی 05-16-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض پیش بینی سیستم عامل و نرم افزارهای بومی برای شبكه ملی اطلاعات

پیش بینی سیستم عامل و نرم افزارهای بومی برای شبكه ملی اطلاعات


تهران- رئیس هیات مدیره شركت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینكه اجرای پروژه شبكه ملی اطلاعات یكی از پروژه های كلان است گفت: برای این شبكه ایجاد سیستم عامل بومی و نرم افزارهای كاربردی وب مانند موتورهای جستجو و پست الكترونیكی بومی پیش بینی شده است.





به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'محمدعلی فرقانی' روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین كنفرانس مهندسی برق ایران افزود: ایجاد و توسعه شبكه ملی اطلاعاتی یكی از تكالیف قانونی برنامه پنجم توسعه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است كه راه اندازی آن زیرساخت و ظرفیت لازم برای توسعه كاربردهای مختلف فناوری اطلاعات در كشور را فراهم می كند.

وی دسترسی های پرسرعت را از مزایای این شبكه عنوان كرد وبیان داشت: این شبكه زیرساخت های لازم را برای ذخیره سازی، اشتراك گذاری و پردازش اطلاعات، برقراری كلیه تعاملات و مبادلات الكترونیكی میان كلیه دستگاه های دولتی و بنگاه های خصوصی، امكان دسترسی پرسرعت تمام دستگاه های دولتی، بنگاه‌های خصوصی و مردم به سامانه های اطلاعاتی و خدمات الكترونیكی این شبكه و بهره برداری از پروژه های ملی مانند كارت هوشمند، پرونده سلامت و سامانه الكترونیكی امن فراهم می كند.

رئیس هیات مدیره شركت ارتباطات زیر ساخت ادامه داد: این شبكه ملی خدمات عمومی تحت وب مانند پست الكترونیكی، موتورجستجو، رسانه های اجتماعی و خدمات چند رسانه ای را از طریق اپراتورهای دولتی و خصوصی ارائه خواهد كرد.

وی تولید كارت هوشمند ملی، پرونده‌ الكترونیكی سلامت و احراز هویت و امضای الكترونیكی را از جمله خدمات این شبكه دانست و گفت: به منظور امن سازی اطلاعات در مراكز داده از فناوری های بومی به بلوغ رسیده برای امن سازی شبكه ملی اطلاعات از تجهیزات امنیت شبكه با رویكرد استفاده حداكثری از فناوری های برتر بومی استفاده خواهد شد.

فرقانی یادآور شد: به منظور جلوگیری از تهدیدات این شبكه ملی اقدام به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه ضد بدافزار و محصولات 'افتا'( اسناد فضای تولید و تبادل اطلاعات) شد ضمن آنكه از طرحهای توسعه ضد بد افزار نیز حمایت می شود.

رئیس هیات مدیره شركت ارتباطات زیرساخت سخت افزار تهدیدات سایبری این شبكه را در بخشهای راهبردی و فنی ذكر كرد و یادآور شد: برای جلوگیری از این تهدیدات كارگروه مدیریت فاوا مصوباتی در این زمینه داشته است كه از آن جمله می توان به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه ضد بدافزار و محصولات افتا و كنترل كیفی و امنیتی این محصولات اشاره كرد.

وی حمایت از طراحی و توسعه ضد بدافزار بومی را از دیگر مصوبات این كمیته در راستای جلوگیری از حملات سایبری عنوان كرد و افزود: جایگزینی محصولات و خدمات افتا و ضد بد افزار با محصولات و خدمات بومی در زیرساختهای حیاتی و حساس كشور و تجهیز شبكه زیرساخت به مركز مدیریت عملیات امنیت (SOC) با حداكثر استفاده از توان داخلی از دیگر مصوبات در حوزه مقابله با تهدیدات سایبری است.

رئیس هیات مدیره شركت ارتباطات زیر ساخت، فناوری اطلاعات را قدرت نرم و عامل تحول ساز در جوامع توصیف كرد و گفت: در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد تا در اجرای پروژه های تحقیقاتی خود از تجربیات و تخصص نخبگان و متخصصان حوزه ICT بهره مند شود.

بیستمین كنفرانس مهندسی برق ایران از 26 تا 28 اردیبهشت ماه در پردیس دانشكده های فنی دانشگاه تهران برگزار می شود.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید