نمایش پست تنها
  #3  
قدیمی 04-03-2012
مهرگان آواتار ها
مهرگان مهرگان آنلاین نیست.
مدیر تالار انگلیسی
 
تاریخ عضویت: Apr 2008
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 1,577
سپاسها: : 3,750

4,670 سپاس در 1,282 نوشته ایشان در یکماه اخیر
مهرگان به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض روش مطالعه درس زبان انگلیسی کنکور سراسری

روش مطالعه درس زبان انگلیسی کنکور سراسری

دوستان عزیز دانشجو، میدونم حتما شما هم با این درس انگلیسی خاطراتی داشتید، یه کم هم بیاید اینجا بگید! که چکار کردید تو کنکور و الان اگه میتونید چه راه حل هایی برای تقویت این درس مهم وو رتبه آفرین (!) پیشنهاد بدید



این مطلب رو از سایت قلم چی و از این منبع اینجا میارم، بسیار مفیده به نظرم:
با بررسی سوالات کنکور سراسری به این نتیجه می رسیم که در طراحی سوالات بیشترین تاکید طراحان بر لغت دانی و درک مطلب است. بنا براین، سیستم مطالعه ی دانش آموز باید به گونه ای باشد که این مقوله را به خوبی پوشش دهد و مهارت های Reading او را تقویت کند.


برای کسب نمره ی بالا در کنکور سراسری دانش آموز باید سه مرحله را رد کند:
  • قواعد ارائه شده در کتاب را در حد بیست یاد بگیرد.
  • بر لغات و متون ارائه شده در کتاب درسی ( و خصوصا کتاب درسی پیش دانشگاهی) تسلط داشته باشد.
  • مطالعه ی غیر درسی را ضمیمه ی کار خود کند.
و اما توضیحاتی در مورد این سه مرحله :

دانش آموزان اغلب دغدغه ی زیادی برای یادگیری قواعد زبان انگلیسی دارند در حالی که برای پاسخ گویی به سوالات کنکور سراسری یادگیری قواعد ارائه شده در کتاب درسی کفایت می کند و لزومی ندارد دانش آموز به دنبال یادگیری قواعد و نکته های اضافه بر کتاب باشد. نکته ی دیگر که به مرحله ی دوم مربوط می شود این است که تمرکز اصلی طراحان سوال زبان، بر متون و لغات کتاب درسی می باشد پس دانش آموز برای پاسخ گویی به سوالات باید بر لغات و متون کتاب درسی تسلط کامل داشته باشد.
مرحله ی سوم مکمل دو مرحله ی قبل و مهم ترین برای تقویت زبان انگلیسی است. در این مرحله دانش آموز باید به مطالعه ی متون غیر درسی بپردازد. اهمیت این مرحله از آن جهت است که علاوه بر تثبیت قواعد در ذهن دانش آموز ، دامنه ی لغات و همچنین سرعت متن خوانی ( که یکی از ملاک های موفقیت در کنکور سراسری است) او را بالا می برد و همچنین راه را برای مطالعه ی متون تخصصی در دانشگاه هموار می کند.
اولین نکته ای که در این مراحل باید به آن توجه داشت، آهسته و پیوسته خوانی است. به این معنا که دانش آموز بتواند مطالعه ی متون انگلیسی را به امری روزمره تبدیل کند- هر چند که هر روز زمان کمی را به آن اختصاص دهد- ( مطالعه ی غیر درسی زبان انگلیسی را به عادتی روزمره در تبدیل کنید). نکته دیگر به منابع آموزشی در این مرحله مربوط می شود. پیشنهاد من این است که حتی الامکان دانش آموز از کتاب های nativeاستفاده کند. کتاب های native، کتاب هایی هستند که زبان مادری مولف آن هم انگلیسی باشد.
نويسنده : گروه علوم انسانی كانون فرهنگي آموزش ( قلم چي )
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید