نمایش پست تنها
  #529  
قدیمی 02-26-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض مدیرعامل آب استان كرمانشاه: سد شهدای گمنام 84 درصد پیشرفت فیزیكی دارد

مدیرعامل آب استان كرمانشاه: سد شهدای گمنام 84 درصد پیشرفت فیزیكی دارد


قصرشیرین - مدیرعامل آب استان كرمانشاه از پیشرفت 84 درصدی عملیات اجرایی سد شهدای گمنام در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: با بهره برداری از این سد، حدود چهار هزار هكتار از اراضی این شهرستان آبیاری می شوند.





'محمد كهریزی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سد با اهداف ایجاد شبكه آبیاری و زهكشی دشت قصرشیرین، انتقال آب از سد به شبكه، جلوگیری از خروج آب از كشور، افزایش درآمد ملی و كاهش وابستگی به واردات محصولات كشاورزی، اشتغالزایی در مناطق محروم، اشاعه فرهنگ آبیاری تحت فشار با بازدهی بالا، بهبود بخشیدن به وضعیت زیست محیطی و ایجاد محیط های تفریحی و توریستی، ایجاد محیط های پرورش آبزیان و جایگاه مناسب برای پرندگان مهاجر احداث شده است.

وی با بیان اینكه این سد با حجم قابل تنظیم 42 میلیون مترمكعب با اعتبار 500 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است، اظهار داشت: میزان پیشرفت شبكه های خط انتقال آب این سد 40 درصد است كه برای انجام این شبكه 300 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

كهریزی مشخصات خط انتقال شبكه این سد را شامل چهار هزار و 400 متر كانال اصلی، 14 كیلومتر كانال های درجه یك و دو و 74 كیلومتر كانال های درجه سه و چهار عنوان كرد و گفت: پیش بینی می شود عملیات اجرایی این سد تا پایان سال 92 به اتمام برسد.

سد شهدای تنگه حمام در فاصله 17 كیلومتری شرق قصرشیرین در دست ساخت است، دسترسی به محل سد از سه راهی قره بلاغ در مسیر سرپل ذهاب به سمت قصرشیرین است.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه بیش از 24 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارد و دارای 29 هزار و 188 هكتار اراضی كشاورزی است.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید