نمایش پست تنها
  #36  
قدیمی 05-14-2011
مهدی آواتار ها
مهدی مهدی آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد - مدیر تالار موبایل و دوربین دیجیتال

 
تاریخ عضویت: Jul 2010
محل سکونت: هر کجا هستم باشم،آسمان مال من است!
نوشته ها: 7,439
سپاسها: : 4,552

4,939 سپاس در 1,683 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Lightbulb مقایسه تعرفه و خدمات اپراتورهای ایرانی

مقایسه تعرفه و خدمات اپراتورهای ایرانی


کدام اپراتور و کدام خدمات برای مشترکان تلفن همراه به صرفه‌تر است؟

در عصر ارتباطات نوین دیگر فروش صرف سیم‌کارت جوابگو نیست و در دنیا، اپراتورها به دنبال خدمات جدید و ارزش افزوده هستند. اگرچه شرکت ارتباطات سیار ایران نخستین عرضه‌کننده خدمات ارزش افزوده از طریق پیامک بوده، اما پس از گذشت 16 سال از عمر خویش اکنون از رقیب جوان خود یعنی ایرانسل عقب مانده است.


ایرانسل در چهار سال فعالیت خود در عرصه اپراتوری کشور توانسته در کنار عرضه سیم‌کارت‌های ارزان قیمت با ارائه خدمات ارزش افزوده مختلفی چون اینترنت و راه‌اندازی فروشگاه مجازی، ویترین مشتریان را از آن خود کند. البته کیفیت خدمات ایرانسل و به خصوص کیفیت آنتن‌دهی آن هنوز در برخی مکان‌ها مطلوب نیست و در جای خود نیاز به بحث دارد، اما با تمام این اوصاف این اپراتور توانسته با خدمات ارزش افزوده متنوع کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند. تا جایی که حتی بسیاری از کاربران همراه اول در کنار سیم کارت خود از سیم‌کارت‌هاي ایرانسل نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند طعم واقعی خدمات ارزش افزوده را بچشند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین خدمات ارزش افزوده همراه اول و ایرانسل داشته باشیم شاید بدون اغراق بتوان گفت ایرانسل پیروز میدان است.
چرا که نگاهی اجمالی به خدمات ارائه شده از سوی این دو اپراتور نشان می‌دهد که بیشتر خدمات ارائه شده از سوی همراه اول به جز ارسال پیام کوتاه، mms ( پیام چند رسانه‌ای) و اینترنت دست و پاشکسته(Gprs) و ... دیگر خدمات معرفی شده توسط این اپراتور هنوز در مرحله آزمایشی‌ است و در برخی از موارد هم تنها نامی از آنها شنیده می‌شود.
در حال حاضر خدمات ویژه ارائه شده از سوی همراه اول به کاربرانش خدماتی همچون انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، پیام کوتاه، mms،GPRS، پیام صوتی، محدودیت مکالمه، نمایشگر تلفن تماس گیرنده، دیتا و فکس (مشترکان سیم‌کارت دائمی)، مکالمه گروهی، انتقال اعتبار (مشترکان سیم‌کارت اعتباری) است. البته از تمام این خدمات همه کاربران استفاده نمی‌کنند و در پاره‌‌ای مواقع شاید به دلیل تبلیغات ضعیف از سوی این اپراتور، کاربران از وجود چنین خدمات و نحوه استفاده از آن بی‌اطلاع هستند. البته خدمات دیگر هم از سوی این اپراتور ارائه می‌شود که بیشتر جنبه آزمایشی دارد و تا این لحظه به صورت گسترده مورد استفاده کاربران همراه اول قرار نگرفته است. از میان این خدمات آزمایشی می‌توان به سيستم پرداخت سيار یا جیرینگ، سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق (پیک تماس) و آهنگ پیشنواز اشاره کرد.

اما از خدمات ویژه ایرانسل به جز پیام کوتاه، mms و Gprs می‌توان به خدمات دیگری همچون انتقال تماس، کنفرانس تلفنی، سرویس نمایش شماره تماس گیرنده (CLIP)، سرویس مسدود كردن تماس و شارژ الکترونیک نام برد. سرویس خط به خط، ویترین، آهنگ پیشنواز، کنترل حساب اینترنتی، نقشه مجازی، بانکداری همراه، پست الکترونیک همراه و... از دیگر خدمات ایرانسل است.

از خدمات ارزش افزوده و مقایسه آن که بگذریم در بخش تعرفه‌ مکالمات و خدمات هم ایرانسل گوی رقابت را از همراه اول دزدیده است. چرا که براساس یک بررسی، تعرفه‌هاي ایرانسل در مقایسه با همراه اول به مراتب پایین‌تر و به نوعی مقرون به صرفه‌تر است.
ضمن اینکه طرح‌های تعرفه تشویقی، بسته‌های افزایشی، شارژ هدیه و شارژ شگفت‌‌انگیز در کنار خدمات پیشتازی نظیر GPRS در 17هزار روستا و... ایرانسل را به انتخابی بی‌رقیب در تعرفه و خدمات در بازار تلفن همراه کشور تبدیل کرده است.















منبع: دنیای اقتصاد 24/2/90
__________________
تازه تر کن داغ ما را، طاقت دوری نمانده
شِکوه سر کن، در تن ما تاب مهجوری نمانده
پر گشاید شور و شیون از جگرها ای دریغ !
دل به زخمی شعله ور شد، جان به عشقی مبتلا
بر نتابد سینه ما داغ چندین ماجرا
تازه شد به هوای تو دل تنگ ما ای وای !

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید