نمایش پست تنها
  #2  
قدیمی 05-01-2011
مهدی آواتار ها
مهدی مهدی آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد - مدیر تالار موبایل و دوربین دیجیتال

 
تاریخ عضویت: Jul 2010
محل سکونت: هر کجا هستم باشم،آسمان مال من است!
نوشته ها: 7,439
سپاسها: : 4,552

4,939 سپاس در 1,683 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow با امکانات جدید و جذاب فایرفاکس 4 آشنا شوید

با امکانات جدید و جذاب فایرفاکس 4 آشنا شوید



گروه بندی تب ها – Panorama Tab Grouping

زمانی که با تب های زیاد کار می کنید یعنی وب سایت های زیادی را بصورت همزان باز کرده اید، قابلیت جدید فایرفاکس 4 که Panorama نام دارد به کمک شما می آید. این قابلیت که در نسخه های آزمایشی Firefox به عنوان یک Add-On به نام Tab Candy معرفی شد در نسخه نهایی Firefox 4 با نام Panorama گنجانده شده است. با این قابلیت می توانید تب های مختلف را در گروه های گوناگون قرار دهید و بدین ترتیب نوعی دسته بندی داشته باشید. برای فعال کردن این قابلیت برروی دکمه Group your tab که در گوشه بالا و سمت راست فایرفاکس 4 قرار دارد کلیک کنید. یا می توانید برروی تب مورد نظر خود دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس گزینه Move to Group را انتخاب نمایید.


اگر این دکمه وجود ندارد برروی فلش رو به پایین کلیک نموده و سپس Tab Group را انتخاب کنید.



اگر Tab Groups را انتخاب نمایید وارد محیطی می شوید که در آن قادر خواهید بود، Group جدید بسازید و تب های مورد نظر خود را با دکمه ماوس گرفته و به داخل آن گروه رها کنید و بدین ترتیب گروه های مختلف خود را با تب های مختلف پر کنید:





منو و دکمه ها


یکی از تغییرات محسوس در ظاهر فایرفاکس 4 تغییر در منوی اصلی است، در گوشه این مرورگر دکمه نارنجی رنگی به نام Firefox وجود دارد که در آن بسیاری از منوهای کاربردی گنجانده شده است. این تغییر در مرورگرهای دیگر مانند IE 9، Opera 11 و Chrome نیز صورت گرفته است و منو خلاصه شده است.


البته به خاطر داشته باشید همواره با فشار دادن دکمه Alt می توانید به منویی نظیر آنچه در فایرفاکس 3 داشتید، دسترسی داشته باشید با فشار دادن دکمه Alt منو کامل نمایش داده می شود و پس از انتخاب گزینه مورد نظر یا کلیک کردن برروی صفحه محو می گردد.
در منوی خلاصه شده نارنجی رنگ Firefox می توانید به Add Ons و برخی از مهمترین گزینه های Option ، بوک مارک، History و انتخاب های View دسترسی داشته باشید.


Add-Ons
Add-Ons، وصله ها یا نرم افزارهایی هستند که برروی Firefox نصب می شوند و قابلیت های بسیار کاربردیی را به آن اضافه می کنند. در واقع Add-Onsها، فایرفاکس را آنطوری که کاربر نیاز دارد شخصی سازی می کنند، در آینده مقاله ایی برای معرفی Add-Ons های کاربردی فایرفاکس منتشر خواهیم کرد.
موزیلا تمام سعی خود را در طراحی فایرفاکس 4 کرده تا Add-Ons ها را پر رنگ تر کند، در واقع یکی از نقاط قدرت موزیلا داشتن طیف وسیعی از Add-Ons ها برای Firefox است. مرورگرهای IE9 و Opera 11 در این زمینه بسیار ضعیف هستند و Add-Ons های بسیاری کمی دارند و Chrome نیز به اندازه Firefox وصله های نرم افزاری ندارد. در حال حاضر تعداد Add-Onsهای فایرفاکس به بیش از 200,000 عدد رسیده است. علاوه براین قالب های مختلف برای تغییر شکل و ظاهر فایرفاکس نیز طراحی شده اند که کاربر براحتی می تواند آنها را به مرورگر خود اضافه کند. یکی از قابلیت های بسیار خوب Firefox 4، عدم نیاز به ریستارت کردن مرورگر پس از نصب بسیاری از Add-Ons هاست در نسخه های قبلی این مرورگر پس از نصب هر Add-Ons، می بایست یکبار مرورگر را باز و بسته می کردیم.




منبع: زومیت


__________________
تازه تر کن داغ ما را، طاقت دوری نمانده
شِکوه سر کن، در تن ما تاب مهجوری نمانده
پر گشاید شور و شیون از جگرها ای دریغ !
دل به زخمی شعله ور شد، جان به عشقی مبتلا
بر نتابد سینه ما داغ چندین ماجرا
تازه شد به هوای تو دل تنگ ما ای وای !

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید