نمایش پست تنها
  #6  
قدیمی 01-27-2011
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

پیام رسانی
تمامی امکانات پیام رسانی متنی Motorola DEFY در نرم افزار Messaging جای داده شده اند. این نرم افزار یک صندوق ورودی مشترک ، پیام رسانی استاندارد متنی ، Gmail ، FaceBook و Twitter را در یکجا جمع کرده است.


بخش SMS و MMS همان بخش استاندارد آندروید است ، این بخش از پیام رسانی حباب وار پشتیبانی کرده و از یک رابط ارسال پیام ساده برخوردار است.
در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . برخلاف شماره گیر ، فیلد گیرنده در رابط ارسال پیام از قابلبت جستجوی هوشمند برخوردار است و به طور خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد.


کادر Tap To Compose در ابتدا فضایی معادل یک خط دارد اما در صورت نیاز این فضا به سه خط هم افزایش می یابد. امکان گسترده شدن بیش از این در این قسمت وجود ندارد اما در صورت دریافت پیام می تواند آن را پوشش دهد.
با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.
گزینه ای دیگر تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.
تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و اسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.


و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد. می توانید گزینه هایی چون push Email یا به روز رسانی زمانبندی شده ایمیل ها را فعال نمایید. گزینه ای هم برای دریافت ایمیل ها تنها از طریق Wi-Fi در نظر گرفته شده است که می تواند کمک شایانی در صرفه جویی در هزینه ها به شما کند.


Universal Inbox هم دقیقا همانند نرم افزار Gmail به نظر می رسد. همچنین این نرم افزار می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید.


Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola DEFY اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.
ما فیس بوک و Twitter را در بخش امکانات سرویس های شبکه های اجتماعی Motorola DEFY به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.
قابلیت درج متن به Swype هم مجهز است. این قابلیت روش جدیدی را برای درج متن در اختیار شما می گذارد که متکی به کشیدن انگشت تان بر روی کلیدها به جای ضربه زدن به تک تک آن هاست. به لطف الگوریتم Swype که حدس های بسیار دقیقی می زند ، سرعت تایپ با استفاده از این قابلیت افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند.


گالری
Motorola DEFY به گالری سفارشی سازی شده ای مجهز است که پیش از این آن را در MILESTONE XT720 دیده بودیم. این گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک روانی استفاده می کند. در مورد زیبایی ظاهری این گالری نمی توان هیچ اعتراضی را وارد دانست.
گالری به سه بخش Camera Roll (نمایش آخرین عکس های ثبت شده توسط دوربین ) ، My Tags (برچسب گذاری عکس ها به منظور سازمان دادن آن ها) و Folders تقسیم شده است. نمای Folders تمامی پوشه هایی را که حاوی عکس یا ویدیو هستند را در یک جا به نمایش می گذارد.


در هنگام مشاهده یک پوشه ؛ عکس ها به صورت خط طویلی به نمایش در می آیند. در نمای سه بعدی افقی می توانید برای مرور عکس ها به طرفین پیمایش کنید و با انجام این کار ، برچسبی نمایان می شود که زمان ثبت شدن عکس ها (یا ویدیوها) را نمایش می دهد. از طریق منوی Option می توانید زمانی را مشخص نمایید تا گالری به طور خودکار به آن پیمایش کند.


جلوه های متحرک بسیار چشمگیرند اما نمای قدیمی و کسل کننده مشبک برای مرور مجموعه وسیعی از عکس ها مناسب تر به نظر می رسد. با برگرداندن گوشی به سمت پایین ، حالت نمایش عکس ها به نمای مشبک تغییر پیدا می کند.
البته امکان برچسب گذاری عکس ها (و همین طور برچسب گذاری جغرافیایی خودکار آن ها) هم وجود دارد که حتی اگر حوصله مرتب کردن عکس ها را برای سازمان دادن آن ها نداشته باشید ،مشاهده عکس هایی معینی را آسان تر می سازد .
می توانید از امکان pinch Zooming یا بزرگنمایی با ضربات دوگانه هم برای زوم بر روی عکس ها استفاده کنید. قابلیت های Quick Upload و Share امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها را در FaceBook ؛ Picasa و سرویس های دیگر به اشتراک گذاری عکس مهیا می کند اما امکان ارسال آن ها را از طریق ایمیل ، بلوتوث و MMS را هم در اختیار شما قرار می دهد.


گزینه های بسیاری در مورد یک عکس وجود دارد ، می توانید به صورت مستقیم در گالری اندازه آن ها را تغییر د اده ، آن ها را برش دهید و یا بچرخانید. همچنین امکان افزودن جلوه های خاص ، تنظیم کنتراست و اشباع رنگی و همین طور افزودن متن و کلیپ آرت و ... هم وجود دارد.
آسان ترین و سریع ترین راه برای ویرایش یک عکس ؛ نرم افزار Kodak Perfect Touch است . این نرم افزار به طور خودکار به رفع مشکلات عکس می پردازد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.


قابلیتی که فقدان آن در گالری DEFY احساس می شود و ما دوست داشتیم آن را در اینجا ببینیم ، نرم افزاری مشابه TwitPic یا روش آسانی برای ارسال پست با لینکی به تصاویر در Twitter بود . این بار شما مجبورید که ابتدا عکس را آپلود کرده و سپس لینک عکس را به صورت دستی کپی کنید.
البته Android Market نرم افزارهای فراوانی برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید