نمایش پست تنها
  #57  
قدیمی 08-25-2010
مهدی آواتار ها
مهدی مهدی آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد - مدیر تالار موبایل و دوربین دیجیتال

 
تاریخ عضویت: Jul 2010
محل سکونت: هر کجا هستم باشم،آسمان مال من است!
نوشته ها: 7,439
سپاسها: : 4,552

4,939 سپاس در 1,683 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Exclamation انتشار اي‌ميل سوءاستفاده از پيامك همراه اول؛مشترکان جهت اصلاح اطلاعات پستي اقدام كنند؟

چندي پيش پيامكي از همراه اول براي برخي مشتركان ارسال شد با اين مضمون كه «مشترک گرامي، جهت اصلاح اطلاعات پستي خود، کد پستي و پلاک را به شماره 9963000 ارسال فرماييد»؛ افرادي كه پيش از اين درباره آدرس پستي خود دچار مشكل بودند نسبت به اين كار اقدام كردند اما اخيرا اي‌ميلي در اينترنت منتشر و در آن به مشتركان هشدار داده شده كه چنانچه چنين پيامي براي آن‌ها ارسال شود، توجه کنند که اين پيامک از طرف همراه اول نيست و به هيچ وجه اطلاعات شخصي خودشان را براي آن‌ها نفرستند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين اي‌ميل كه در آن از كاربران درخواست شده بود كه در اين زمينه اطلاع‌رساني كنند، باعث بروز سوالاتي براي مشتركان شده و خواستار اطلاع‌رساني از سوي مراجع مربوط هستند.
علي حميدي - مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران - در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: پيامكي كه براي مشتركان ارسال كرديم، فقط در ارتباط با اصلاح كد پستي و شماره پلاك است و اطلاعات بيش‌تري در اين زمينه نخواستيم كه برخي بخواهند از آن سوءاستفاده كنند.
وي افزود: در نامه همراه اول در شماره پانزدهم كه در بهمن‌ماه سال گذشته به انضمام قبوض براي مشتركان ارسال كرديم نيز اين موضوع اطلاع‌رساني شد و متن موجود در پيامك در آن قيد شده است.
حميدي با بيان اينكه اين پيام براي 5 ميليون مشترك در تهران ارسال شده است خاطر نشان كرد: شماره‌اي كه متن پيام از آن ارسال شده 9963000 و مختص همراه اول است.

مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران در ادامه گفت: مشتركاني كه قبض خود را دريافت مي‌كنند، طبيعي است كه نيازي به جواب اين پيام ندارند، چون كد پستي و پلاك آن‌ها صحيح بوده كه قبضشان به دستشان رسيده ولي مشتركاني كه قبوضشان به دستشان نمي‌رسد، بايد اين پيام را پاسخ دهند.

اظهارات اين مقام مسوول در حالي است كه اين سوال همچنان وجود دارد كه منشاء اي‌ميل ارسال شده از كجا بوده و آيا جاي نگراني براي كاربران وجود دارد؟ چنانچه اين موضوع صحت داشته و با شماره ديگري نسبت به ارسال پيامك مشابه اقدام شود، آيا اين شماره در سيستم مخابرات قابل پيگيري است يا خير؟ و اصولا اگر چنين سوءاستفاده‌اي انجام شده باشد، اين گونه اطلاعات چه استفاده‌ و كاربردي خواهد داشت؟



منبع ایسنا

__________________
تازه تر کن داغ ما را، طاقت دوری نمانده
شِکوه سر کن، در تن ما تاب مهجوری نمانده
پر گشاید شور و شیون از جگرها ای دریغ !
دل به زخمی شعله ور شد، جان به عشقی مبتلا
بر نتابد سینه ما داغ چندین ماجرا
تازه شد به هوای تو دل تنگ ما ای وای !

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید