نمایش پست تنها
  #11  
قدیمی 03-02-2010
behnam5555 آواتار ها
behnam5555 behnam5555 آنلاین نیست.
مدیر تاریخ و بخش فرهنگ و ادب کردی

 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: مهاباد
نوشته ها: 19,499
سپاسها: : 3,172

3,713 سپاس در 2,008 نوشته ایشان در یکماه اخیر
behnam5555 به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض عروسي:از لام تا کام.... (11)



ژاپن





مراسم شراب حاكي از وفاداري : ازدواج به سبك "شينتو" مراسم خاصي دارد . زوج در مقابل كشيش شراب برنج ژاپني مي نوشند در ابتدا عروس از فنجان كوچكي شراب مي نوشد سپس فنجان را به داماد مي دهد و وي نيز از همان فنجان مي نوشد . آنها سه بار از آن شراب مي نوشند اين مراسم به اين معني است كه آنها قول مي دهند كه به يكديگر وفادار باقي بمانند .

كره




پرت كردن دسته گل عروس و اهدا كردن آجيل و عناب بسياري از مردم جوان كره به سبك غربي ازدواج مي كنند به اين ترتيب كه زنان لباس كوتاه و مردان كت و شلوار نوي غربي مي پوشند عروس از پشت سرش دسته گلش را پرتاب مي كند و دختري كه دسته گل رابگيرد كسي خواهد بود كه ازدواج خواهد كرد . پس از آن كه مراسم ازدواج تمام شد كعروس و داماد لباس هاي سسنتي كره اي مي پوشند و در مقابل والدين و بزررگان فاميل تعظيم مي كنند و سپس والدين و بزرگان فاميل به آنها مقدار زيادي آجيل ،عناب و پول مي دهند. آجيل وعناب نمايانگر آن است كه آنها بچه دار خواهند شد و براي آن دو آرزوي ازدواجي مبارك و فرخنده مي كنند . فرزنددختر است يا پسر اگر داماد در هنگام عروسي زياد لبخند بزندفرزنداولش دختر خواهد شد اگر عروس آجيل برداردوي صاحب فرزندان پسر زيادي خواهد شد(رسم آن است كه و والدين داماد آجيل و آلو بر روي عروس مي ريزند و در اين هنگام عروس آجيل و آلو را را پيراهنش مي گيرد)‌

مكزيك



دسته ي گل براي مريم مقدس: در مكزيك هنگام مراسم عروسي كاتوليك ها ،عروس دسته گل خود را به مريم مقدس اهدا مي كنند و آن را در پايين مجسمه ي مريم مقدس قرار مي دهند بدين دليل كه از وي تشكر كنند و از او خواهان داشتن زندگي خوبي مي شوند و نيز اينكه دعاي خير وي پشت سرشان باشد .اين لحظه اي رسمي و جدي در پايان مراسم محسوب مي شود .پس از آن عروس و داماد را ملاقات مي كند و دعاي خير كشيش نثارشان مي شود كه اين به معناي پايان مراسم است.



__________________
شاره که م , به ندی دلم , ئه ی باغی مه ن
ره وره وه ی ساوایه تیم , سابلاغی مه ن

دل به هیوات لیده دا , لانکی دلی
تو له وه رزی یادی مه ن دا , سه رچلی

خالید حسامی( هیدی )
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید